Kom så målar vi stan röd och blå

Sjuk hemlängtan. Vill till Helsingborg. Hittade den här låten:



"Låt det rulla ifrån Söder upp till Norrebro
Låt det eka ut till stadsbussarnas slutstation
Jag viskar det i örat på min sovande son
glöm aldrig bort var du kommer ifrån
Glöm aldrig bort all glädje och all sorg
Glöm aldrig rött och blått och Helsingborg"


Borde ta tag i mitt liv och städa upp innan boråsaren kommer hem. Känns bra att jag tagit det lugnt denna helgen. Känner mig inte lika rastlös nu som i fredags. Känner att jag kan ta ett sista ryck nu innan jag får åka hem. Saknar mina vänner hemma. Och familjen.

Johanna, spela den här låten för pappa! Känns som att han kan gilla den som den Helsingborgspatriot han är, haha.

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0