Hej hej hallå dagboken

Fick panik på att jag inte har ett enda hela par byxor i min garderob. Alla byxor, jeans och leggings är håliga. Inga små hål heller utan blotta-hela-grenen-stora-hål. Men det är ju NAJS eller. Så jag köpte tre par byxor. Slog på stort. Två par svarta byxor, ett par jeans och ett par som nog också är jeans men tunnare och stretchigare, och ett par blåa jeans. 600 kr. HM & Gina is the shit när det är kris. Ett par leggings också, måste ha till dansen. Har försökt sy ihop mina gamla för att spara pengar men det gick upp hela tiden så nu gav jag upp. Jag har alltid dåligt samvete när jag köper kläder. Även om jag verkligen behöver det. Hör alltid mammas röst i huvudet:

"Behöver du verkligen detta? Kommer du använda det? Är du säker på att de inte bara kommer hänga i garderoben? Kan du tvätta det i 40 grader? Är det verkligen din stil? Ska du verkligen köpa kläder, är det inte onödigt??!"

Sorry mamma, haha, men det är så det brukar låta. Börjar misstänka att det är därför jag aldrig utvecklat ett särskilt intresse för mode och kläder, haha. Fördelen är att jag inte shoppar upp mitt CSN-lån genom att bara köpa kläder men nackdelen är att det ser ut som om en UFF-container har spytt på mig. Så tack mammi! Eller nåt. Haha :)

En dag ska jag dock ha gott om pengar, gå in i de finaste butikerna och låta butiksbiträdena så sätta ihop snygga outfits åt mig, sen drar jag bara kortet utan en tanke på priset. Jag ska köpa sköna och SNYGGA vinterskor som inte låter snön komma in och ge mina hälar köldskador och jag ska köpa hela, rena och snygga vinterjackor i MIN storlek och inte i min lilla mammas. Hehe.

Saknar råttorna så bjuder på bilder ist:





Lyssnar på Justin Nozuka och tänkte sitta här i min älskade filt hela kvällen. Den luktar hemma. Hemma hos mamma och pappa alltså. Längtar tills nästa helg. Jävlar vad kul det ska bli :D

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0