Politik... ahaaaaaaaaa!

Vah? Nu tänker ni " vadå direkt från procce?" Satt nämligen på tre timmars lång föreläsning i morse. Politiker från de olika partierna var där och redovisade om just deras parti. Ganska intressant faktiskt, en del föreläsare var bra och hade vettiga saker att komma med medan andra bara var allmänt korkade och utbuade. ProCivitas människor är inte och leka med! Blev en ganska het diskussion mellan eleverna och en föreläsare, inte så konstigt när hon stod där och bara babblade ren blaja. Såg hur paniken växte i samhällskunskapslärarens ögon. Men det var kul, kul att få höra allas tankar och värderingar. Det var liksom vi elever som gjorde det hela intressant genom att ifrågasätta och gå emot. Jag som egentligen hatar politik börjar faktiskt fatta nu. Hur som helst så blev det lite tråkigt och jobbigt när en del kassa och nervösa föreläsare gick på scenen, jag klarar inte av att lyssna på nervösa föreläsare. Man sitter själv som på nålar, griper tag i stolen och har endast fokusen på hålla tummarna för talaren att den inte ska göra bort sig. Man glömmer helt bort att lyssna och situationen är bara jobbig. Därför stängde jag av ett tag och tänkte blogga direkt ifrån aulan vilket inte gick så värst bra med mobilen. Jag gillar iallafall miljöpartiet, vänster blocket gjorde bra presentationer idag och fick mig att tänka rött men jag vet fortfarande inte, finns en del saker jag inte gillar heller... Klurigt.


Nog om det nu. Veckan har gått snabbt nästan too fast. Fredag redan imorogn, skönt. Har lite plugg att ta i tu med och ska ta tag i träningen på riktigt. Har legat allt förlänge på latsidan nu.
Peace out!
/ Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0