Jag vill bli full och odräglig

Jag vill skita i alla krav. Jag vill göra precis det jag vill. Jag vill skriva om vad jag känner för utan att tänka mig för. Jag vill gå ut på stan själv och vara trevlig och ha roligt och skaffa nya vänner. Jag vill ringa och fyllesnacka med mina Helsingborgsvänner. Jag vill knacka på min grannar och fråga om jag och min baginbox får komma in. Jag vill sticka ut och springa i skogen på natten. Jag vill gå ner fem kilo. Jag vill färga håret blont. Jag vill vara lite galen. Jag vill sluta tänka på kalorier och gå upp 10 kilo och skita i vilket. Jag vill gå ner 7 kilo och vara superskinny. Jag vill färga håret rött and be hot. Jag vill gå upp 6 kilo och älska the curves. Jag vill totalt skita i vad alla andra tycker.

Vidare vill jag dricka upp allt mitt vin själv och däcka i sängen med choklad på magen. Jag vill stanna uppe hela natten och somna i gryningen. Vill ta nattåg till Stockholm och till Sabina. Jag vill be några människor dra åt helvete. Jag vill gå ut och dansa asset av mig. Jag vill kunna känna mig fri. Jag vill ha en hemlig klubb med mig själv. Jag vill att hjärnan ska sluta snurra och bli normal igen. Jag vill känna mig stabil. Jag vill skratta åt allt som går fel och veta att det blir bättre. Jag vill hoppa av skolan med tre månader kvar. Jag vill gå klart skolan och plugga ett år till. Jag vill aldrig sluta plugga. Jag vill hoppa av och jobba jobba jobba. Jag vill åka till Ibiza och jobba som bartender.

Nä, jag förstår inte heller. Bara babbel. Upp och ner. Inside in. Outside up.

Allting löser sig. Det gör det alltid.
Nu lät jag jävligt deppig. Jag skiter i det. Bara tankar en fredagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0