Bara lite frustration i snöstormen

Okej, min taktik att blogga skiten ur bloggen för att få Anna & Johanna sugna på att blogga verkar inte funka.


Och min taktik att stirra på datorn tills jag får lust att börja sökmotoroptimera (sista inlämningen i nuvarande kurs) funkar inte heller. Kanske för att jag knappt inte varit utanför dörren denna vecka och vill bara uuuut. Kanske ska ta med datorn ner på stan och sätta mig någonstans? Kändes plötsligt väldigt lockande. Undrar var de har internet?

Sitter och funderar varför jag blir så jävla nedslagen av ett nej. Ett nej är bara ett steg på vägen. Ett hinder som man ska ta sig förbi. Och jag kanske redan har jobb i sommar, jag vet ju inte det. Men jag vill bara säga FUCK journalistutbildning. Man behöver inte alltid en viss sorts utbildning för att klara av ett jobb. Det kan hända att man kan ändå. Trött på att folk inte ser utanför bubblan.

Jag skriver väldigt osammanhängande just nu, jag vet. Skriver bara som det kommer ut. Försöker bli av med lite frustration. Äh. Nu får jag ta tag i mig själv. Hitta vägar. Det ordnar sig. Skulle dock vilja skruva fram klockan lite. Hej, det är mars 2012, jag är på väg till Mallorca och har ett kul jobb som webbredaktör kirrat. Typ.

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0